Facebook Messenger bruikbare en belangrijke klantenservice

Engineering is het toepassen van wetenschappelijke en wiskundige kennis om problemen in de echte wereld op te lossen. De vier belangrijkste disciplines in engineering zijn mechanica, bouw, elektriciteit en scheikunde. Deze, voor veel mensen, gecompliceerde bedrijven zullen bij veel (potentiële) klanten vragen oproepen. Een goede klantenservice is voor bedrijven in deze sector dus een pré. Waar veel bedrijven al een telefoonnummer en e-mailadres hebben, wordt Facebook vaak nog niet gebruikt om de klantenservice een extra lading te geven. Chatkracht kan deze klantenservice op zich nemen zodat de eigen klantenservice niet over belast wordt.

Facebook en hun klantenservice

Facebook is een bekend platform wat door veel bedrijven nog niet wordt gebruikt om de klantenservice te ondersteunen. Veel (potentiële) websitebezoekers kunnen hier informatie tegenkomen waardoor ze besluiten om een kijkje te gaan nemen op de website. Op de Facebookpagina kan bijvoorbeeld te vinden zijn welke soorten diensten er worden aangeboden en hoe huidige klanten het bedrijf beoordelen. Voordat deze klanten doorgaan naar de website kunnen ze al vragen hebben die ze graag via Facebook willen stellen. Dit kan door middel van Facebook Messenger waardoor klanten direct in contact komen met het bedrijf. Veel bedrijven hechten hier echter geen waarde aan en laten deze berichten onbeantwoord. Hierdoor kan het zijn dat de klanten al voorafgaand aan het websitebezoek geen vertrouwen of goed gevoel in het desbetreffende bedrijf hebben.

Wat kan Chatkracht hierin betekenen?

Het snel groeiende team van Chatkracht specialisten die veel ervaring hebben in de klantenservice kan deze dienstverlening dus voor u uitvoeren. De Facebook berichten zullen binnen 30 seconden worden opgepakt en beantwoord. Hierdoor ontneemt Chatkracht deze zorg bij het bedrijf weg en weet je zeker dat de Facebook bezoeker sneller wordt omgezet in een websitebezoeker. Een websitebezoeker betekent in dit geval een mooie lead. Vergeet Facebook dus zeker niet als het gaat om dat extra stukje klantenservice.